Regulamin Klubu Radnych Bliżej Ludzi

§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Klub Radnych Bliżej Ludzi, zwany dalej Klubem, działa w ramach Rady Miejskie Gminy Małomice, zwanej dalej Radą Miejską jako reprezentant mieszkańców i jest tworzony w trybie określonym w Ustawie z dnia
    8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz Statucie Gminy Małomice.
  2. Celem działania Klubu jest:
  • realizacja zadań statutowych;
  • utrzymywanie kontaktu z mieszkańcami Gminy i podejmowanie zgłaszanych przez nich problemów;

§ 2. Członkostwo Klubu

  1. Do Klubu należą na zasadzie dobrowolności radni Rady Miejskiej.
  2. Do Klubu może wstąpić radny z innego ugrupowania lub radny niezrzeszony, przy czym decyzję
    o przyjęciu podejmują członkowie Klubu bezwzględną większością głosów, w obecności co najmniej połowy członków.
  3. Wstąpienie i wystąpienie do/z Klubu wymaga pisemnego zgłoszenia/oświadczenia.
  4. Decyzję o usunięciu radnego z Klubu podejmują członkowie bezwzględną większością głosów,
    w obecności co najmniej połowy członków.

§ 3. Działalność Klubu.

  1. Klubem kieruje i organizuje jego prace przewodniczący wybrany przez członków bezwzględną większością głosów, w obecności co najmniej połowy członków Klubu.
  2. W przypadku nieobecności przewodniczącego zebranie członków Klubu prowadzi wskazany przez niego członek.
  3. Stanowisko Klubu przedstawia, po uprzednim uzgodnieniu jego treści z członkami przewodniczący lub wyznaczony przez niego przedstawiciel.
  4. W celu wypracowania stanowiska Klubu lub w innych sprawach organizacyjnych przewodniczący zwołuje posiedzenia członków przed sesją Rady Miejskiej, a także w innych uzasadnionych przypadkach.
  5. Z inicjatywą zwołania posiedzenia Klubu może wystąpić do przewodniczącego każdy członek Klubu.
  6. Klub podejmuje decyzje w formie uchwał i postanowień zwykłą większością głosów, w obecności
    co najmniej połowy ogólnej ilości członków Klubu.
  7. Klub może prezentować swoje zdania i opinie we wszystkich sprawach będących przedmiotem obrad Rady Miejskiej poprzez:
    a. przedstawienie stanowiska Klubu podczas obrad stałych i doraźnych Komisji Rady Miejskiej;
    b. przedstawienie stanowiska Klubu podczas sesji Rady Miejskiej;
    c. przedstawienie stanowiska Klubu Przewodniczącemu Rady Miejskiej;
    d. przedstawienie stanowiska Burmistrzowi Gminy;
    e. publikowanie stanowiska Klubu w prasie lokalnej oraz w sieci Internet (strona www, portale społecznościowe);
    f. przedstawienie stanowiska Klubu na spotkaniach z mieszkańcami Gminy;
    g. występowanie z inicjatywą uchwałodawczą.